|
Copyright Fundacja Multi-Expert®
Wszelkie prawa zastrzeżone
|
KONTAKTY KONCERNÓW Z KRAJOWYMI PRZEDSTAWICIELSTWAMI
|
Własne przedstawicielstwa GVO wywołało, a przynajmniej gwałtownie przyspieszyło proces przejmowania roli niezależnych, generalnych importerów w poszczególnych krajach przez własne przedstawicielstwa koncernów samochodowych. Zjawisko jest masowe. |
|
BMW /031103/ W Danii, Grecji, Irlandii i Luksemburgu BMW zastępuje w 2003 roku niezależnych partnerów (oficjalnych importerów) swoimi własnymi przedstawicielstwami. W 2005 roku ta sama operacja będzie przeprowadzona w Portugalii, ostatnim kraju Europy, gdzie BMW nie ma własnego przedstawicielstwa. Michael Ganal, BMW, przyznał, że decyzja wynika z nowych zasad GVO. Poprzez "skrócenie logistyki" w Europie BMW planuje umożliwiać klientom dokonywanie zmian w zamówieniach aut jeszcze na 12 dni przed rozpoczęciem ich produkcji (europejscy klienci BMW preferują "indywidualizowanie" swoich aut, ustalają w salonie nawet kolor siedzeń). W USA i w Środkowej Azji klienci BMW preferują nabywanie juz wyprodukowanych aut. |
|
CHRYSLER Daimler-Chrysler planuje od 2005 przejąć bezpośrednią kontrolę nad dystrybucją Chrysler w Hiszpanii i w Portugalii. |
|
KIA Kia Motors Europe zdecydowała uruchomić własne przedstawicielstwa we Francji, Irlandii, Portugalii i Hiszpanii. Tymczasem dotychczasowy importer w Hiszpanii, Kia Spanish, domaga się rekompensaty za poniesione nakłady. Jego przedstawiciel Ben Heiderich zagroził, że sprawa skończy się w sądzie, jeśli strony nie dojdą do porozumienia. |
|
SAAB /030825/ General Motors bezpośrednio przejmuje rynek hiszpański obsługiwany dotąd przez importera Porsche Iberica. Natomiast w Portugalii Saaby ma nadal dystrybuować dotychczasowy importer Cimpomovel zajmujący się tym od 1967. |
|
SEAT Seat otworzył własne przedstawicielstwo w Norwegii w miejsce dotychczasowego importera Moller Group. W Irlandii trwają negocjacje z dotychczasowym importerem, w Portugalii spór z importerem skończy się w sądzie. Co ciekawe, agencje podkreślają, że w Portugalii Seat planuje marketing oddzielny od pozostałej grupy Volkswagena. |
|
|
| |